نیازمندی خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

لوازم آرایش خود را در خانه تهیه کنید

درحالی که این روزها بسیاری برندهای آرایشی، ادعای طبیعی بودن دارند، بد نیست طبیعی‌ترین نوع لوازم آرایش خود را در خانه تهیه کنید.

لوازم آرایشی از ضرورت‌های زندگی نیست! البته شاید بهتر باشد بگوییم این طور به نظر می‌رسد!

چنین ادعایی بسیار سخت است چون جدا از بحث برندهای آرایشی، آرایش به نوعی راه و روشی برای

بقا به حساب می‌آید. این را زمینه تاریخی استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به ما می‌گوید. مثلا، در

دوران جنگ جهانی دوم، یکی از موادی که در خانه هر خانمی پیدا می‌شد، چغندر و آرد نشاسته بود.

البته نه برای مصارف آشپزی، بلکه برای آرایش صورت و لب‌ها. به نظر می‌رسد در شرایط قرنطینه

و کرونا نیز یکی از کارهای پر طرفدار این است که لوازم آرایش خود را در خانه تهیه کنید. این شما

و این هم چند راهکار ساده برای درست کردن لوازم آرایشی و بهداشتی در خانه.

طرز تهیه پنکیک آرایشی از مواد خوراکی

برای تهیه پنکیک آرایشی در خانه، ابتدا تابه را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آرد برنج در آن بریزید. سپس، شعله را ملایم کنید و کم کم آرد را هم بزنید تا آرد قهوه ای شود. مهم است که حرارت کم باشد تا شما بتوانید روند تغییر رنگ آرد برنج را ببینید. وقتی که رنگ آرد به سایه ای که به رنگ پوست شما بیاید، حرارت را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود.بعد از خنک شدن، پنکیک آرایشی دست سازتان را در یک قوطی در دار بریزید. می‌توانید با مخلوط کردن آرد برنج با پماد زینک اکسید (پماد سوختگی) یک ضدآفتاب طبیعی بسازید.

طرز تهیه رژ لب آرایشی از مواد طبیعی

اما حالا، برای تهیه رژ لب دست‌ساز، در یک ظرف شیشه ای (مناسب برای قرار دادن روی حرارت یا ماکروویو) مقداری موم زنبور عسل بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز یا در ماکروویو قرار دهید. همزمان،  یک چغندر را شسته و پوست آن را بکنید و با آبمیوه گیری آب خالص چغندر را بگیرید و آن را در ظرفی (ترجیحا شیشه ای) کنار بگذارید.

مومی که برای تهیه رژ لب آرایشی روی اجاق قرار داده‌اید را مدام هم بزنید تا موم ذوب شود. اگر از ماکروویو استفاده می کنید، در فواصل ۳۰ ثانیه ای آن را از ماکروویو خارج کرده و هم بزنید.  هنگامی که موم کاملا ذوب شد، به میزان دلخواهتان، آب چغندر را در موم بریزید و هم بزنید.این مخلوط را در ظرف مورد نظرتان بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود.

به جای خرید لوازم آرایشی گران قیمت، ضدآفتاب گیاهی بسازید

عصاره اسطوخودوس در بسیاری از لوازم آرایشی برندهای مطرح  استفاده می‌شود. این عصاره یکی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. البته استفاده از این ضدآفتاب طبیعی در روزهای پاییزی و زمستانی که نور خورشید مانند تابستان مستقیم و شدید نیست توصیه می‌شود. برای تهیه این ضد آفتاب آرایشی طبیعی، به یک روغن اسطوخودوس خالص و مرغوب نیاز دارید. می‌توانید آن را از  عطاری تهیه کنید. سپس، پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه آغشته کنید. این عصاره طبیعی آرایشی، علاوه بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید، از سرخ شدن و پوسته شدن پوست به دلیل سردی هوا نیز پیشگیری می‌کند.می‌توانید از ترکیب عصاره یا روغن ‌گیاه ‌بومادران و کنجد برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی در روزهای پاییزی و زمستانی استفاده کنید. این ترکیب را زیر پنکیک آرایشی دست‌سازتان نیز می‌توانید استفاده کنید.

تهیه لوسیون مرطوب‌کننده آرایشی در خانه

برای تهیه لوسیون آبرسان آرایشی، به ۳ قاشق سوپخوری گل گاوزبان نیاز دارید. یک لیتر آب را داغ کنید و روی گل گاو‌زبان بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد. محلول را از صافی رد کرده و بگذارید خنک شود. لوسیونی را که تهیه کرده‌اید داخل یک ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و صبح و شب به بدن و صورتتان بمالید. مدت زمان نگهداری این لوسیون یک هفته و در ظرف شیشه‌ای دربسته و داخل یخچال می‌باشد.

تهیه کرم دور چشم آرایشی در خانه

بهترین لوازم آرایشی هم نمی‌توانند سیاهی ناشی از خستگی در زیر چشم را از بین ببرند. برای رفع کبودی زیر چشم کافی است یک لیتر آب داغ را روی یک مشت بابونه بریزید، در ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت چند دقیقه دم بکشد. بعد محلول را از صافی رد کنید و داخل یک شیشه دربسته بریزید. هر شب بعد از اینکه آرایش خود را پاک کردید، یک گوله پنبه را به آن آغشته کنید و روی کبودی دور چشم بمالید. توجه داشته باشید که شیشه حاوی این محلول را داخل یخچال نگهداری کنید و بعد از یک هفته مابقی را دور بریزید.

اگر شما هم روش‌های دیگری برای تهیه لوازم آرایش طبیعی در خانه می‌شناسید، باآگهی11 به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *