نیازمندی خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

رازهای شگفت انگیز درباره بدن انسان که نمی دانستید

رازهای شگفت انگیز درباره بدن انسان که نمی دانستید : بدن انسان دارای ابعاد و راز‌های ناشناخته‌ای است که پی بردن به این موضوعات اغلب جالب و مورد توجه است. مطمئنیم که تا به حال حداقل یک بار به این فکر کرده اید که چرا سکسکه می‌کنیم یا چه تعداد پشه لازم است تا همه خون یک فرد را بخورند؟ همه این‌ها و بسیاری سوالات دیگر جواب‌های علمی دارند. در این مقاله ما به شما رازهای شگفت انگیز درباره بدن انسان که نمی دانستید را میگوییم.

برخی افراد یک دنده اضافی دارند!


از هر ۲۰۰ نفر، یک نفر با یک دنده اضافی به دنیا می‌آید. پزشکان آن را دنده گردنی می‌نامند که بالای ترقوه قرار دارد و تقریبا هیچوقت فرد را آزار نمی‌دهد.

دستگاه‌های خودپرداز به اندازه توالت‌های عمومی کثیف هستند

دستگاه‌های خودپرداز بخش جدایی‌ناپذیر زندگی ما شده اند. اما واقعا چند نفر بعد از استفاده از آن‌ها دستشان را ضدعفونی می‌کنند؟ آزمایش‌های باکتری شناسی نشان می‌دهد که دستگاه‌های خودپرداز و توالت‌های عمومی به یک اندازه کثیف هستند. روی کیبورد این دستگاه‌ها باکتری‌های مضری وجود دارد که برای سلامت انسان خطرناک هستند.

سکسکه از اجداد باستانی ما به ارث رسیده است


سکسکه میراث اجداد دور ما است که حدود ۳۷۰ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. آن‌ها در اقیانوس شنا می‌کردند، بنابراین بدنشان هم آبشش داشت و هم شش (هنوز ماهی‌هایی در استرالیا وجود دارند که می‌توانند با این روش تنفس کنند). با کمک مکانیزمی که ما آن را سکسکه می‌نامیم، اجداد ما از شش هایشان در برابر ورود آب حفاظت می‌کردند.

می‌توانید سیر را با پا بخورید!


اگر به کف پایتان سیر بمالید، مزه و بوی آن را بعد از ۳۰ دقیقه در دهانتان احساس می‌کنید. این به خاطر آلیسین است، یک ترکیب ارگانیک که در عمل تخریب مکانیکی سیر اتفاق می‌افتد. آلیسین می‌تواند از غشای سلول نفوذ کند، در جریان خون حرکت کند و به جوانه‌های چشایی برسد. به همین دلیل کسانی که سیر دوست دارند نه تنها دهانشان بلکه کل بدنشان بوی بدی می‌گیرد، چون بو در خونشان حل می‌شود.

یک انسان می‌تواند غذای یک میلیون پشه باشد


بدن انسان خون کافی برای تغذیه ۱.۲ تا ۱.۴ میلیون پشه را دارد. همه چیز به قد و وزن قربانی و همچنین میزان گرسنگی حشرات بستگی دارد. یک پشه در یک بار نیش زدن، حدود۰.۰۰۳ میلی لیترخون را مصرف می‌کند، بنابراین یک ارتش بزرگ پشه برای خوردن کل خون بدن انسان نیاز است. البته چنین اتفاقی بعید است. 

بیشتر افراد هنگام بوسیدن، سرشان را به یک طرف خم می‌کنند


۷۰ درصد افراد هنگام بوسیدن سرشان را به راست خم می‌کنند. این را یک دانشمند آلمانی هنگام مشاهده افرادی که در فرودگاه، ایستگاه قطار و … یکدیگر را می‌بوسیدند، کشف کرد. شاید این خم کردن با راست دست بودن آن‌ها ارتباط داشته باشد.

هرچه ضریب هوشی فرد بالاتر باشد، خواب های جالب‌تری می‌بیند


دانشمندان ادعا می‌کنند که افراد باهوش خواب‌های واقعا جذابی می‌بینند که طولانی‌تر و واضح‌تر از خواب‌های افراد با ضریب هوشی پایین است. اما اگر یادتان نمی‌آید که شب قبل چه خوابی دیدید نگران نباشید، بیشتر افراد خوابشان را به یاد نمی‌آورند، چون هر رویا به طور میانگین، تنها چند ثانیه طول می‌کشد.

انسان اطلاعاتی که روی کاغذ چاپ شده را بهتر درک می‌کند


دانشمندان نروژی تحقیقی روی دانشجویان انجام دادند، آن‌ها به یک گروه از دانشجویان صفحاتی با متن چاپ شده دادند و از گروه دوم خواستند همان متن را در قالب پی‌دی‌اف و ار روی صفحه نمایش کامپیوتر بخوانند. آن‌ها مشاهده کردند دانشجویانی که از روی کاغذ خواندند، بهتر یاد گرفتند. این یکی دیگر از پیروزی‌های کتاب کاغذی بر دستگاه‌های دیجیتال است.  


توانایی شنیدن بعد از یک ناهار خوب کاهش می‌یابد


گوش برخی افراد بعد از یک وعده غذایی کامل، زنگ می‌زند. بسیاری از نوشیدنی‌ها و غذا‌ها روی سطح مایع گوش داخلی تاثیر می‌گذارند و باعث شنیدن صدا می‌شوند. غذا‌های بیش از حد شور و شیرین، همچنین کافئین می‌توانند باعث کاهش موقت شنوایی و حتی سرگیجه شوند.

بچه‌ها در بهار سریع‌تر رشد می‌کنند

کودکان در دوره‌های مختلف با سرعت متفاوتی رشد می‌کنند، در برخی دوره‌ها، کودک در عرض چند هفته ۱۰ سانتیمتر رشد می‌کند. به طور کلی بچه‌ها در بهار سریع‌تر از هر فصل دیگری رشد می‌کنند. تصور می‌شود سرعت رشد با فعالیت آفتاب ارتباط داشته باشد. 

ریه راست بزرگ‌تر از ریه چپ است


حجم و اندازه ریه‌ها کاملا متفاوت است. این به دلیل محل قرارگیری قلب است. ریه راست سنگین‌تر و بزرگتر از چپی است تا جای کافی برای قلب باشد.

رزولوشن چشم انسان ۱۴۰ مگاپیکسل است


اگر چشم انسان دوربین دیجیتال بود، رزولوشن هر چشم ۱۲۰-۱۴۰ مگاپیکسل بود. با این حال این پیکسل‌ها به طور مساوی پخش نشده اند. یک میلیمتر مربع در مرکز چشم حدود ۲۰۰۰۰۰ گیرنده رنگ دارد، اما گوشه‌های چشم گیرنده‌های کمتری دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *