نیازمندی خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

ترک منزل به دلایل مختلفی انجام می‌شود که عمده آن مربوط به مسافرت است. غیر ممکن است نگرانی‌های

قبل از ترک منزل را تجربه نکرده باشید. برای کاهش این نگرانی‌ها، نیاز به یک چک لیست

جامع دارید که حاوی نکات ایمنی قبل از ترک منزل باشد تا پیش از خروج، آن را چک کنید و با خیال

راحت منزل را ترک کنید.برای این که نکات ایمنی قبل از ترک منزل را بدانید، در این مقاله اآگهی۱۱

همراه ما باشید.

عدم حضور در منزل را جار نزنید

اگر جزو افرادی هستید که قبل از جمع کردن لوازم سفر، برنامه خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، بهتر است در این رفتار خود تجدید نظر نمایید و این کار را تکرار نکنید.

خبر عدم حضور شما در منزل، ممکن است مانند آتش زبانه بکشد و در نهایت دودش به چشم خودتان برود. در واقع این اطلاع نابجا، حکم دعوت غیرعلنی از سارقان را دارد که بدون دردسر و در یک شرایط ایده‌آل،

از خانه شما سرقت کنند.

از تکنولوژی‌های نظارتی جدید کمک بگیرید

اگر منزل خود را در معرض سرقت می‌بینید، یکی از نکات ایمنی قبل از ترک خانه برای سفر یا هر چیز

دیگر، فعال کردن سیستم نظارتی یا همان دزدگیر است. علاوه بر رعایت دیگر نکات ایمنی، فعال‌سازی

سیستم هوشمند نظارتی را قبل از ترک خانه فراموش نکنید تا در صورت وقوع هر مشکلی، قادر به پیگیری

آن توسط پلیس آگاهی باشید.

بیمه را جدی بگیرید

شاید این مورد، تنها به زمان عدم حضور شما در منزل اختصاص نداشته باشد و تمام اوقات را شامل شود،

اما صدمات آن وقتی که در خانه حضور ندارید، می‌تواند کمی شدیدتر باشد. سیل، طوفان و زلزله از جمله مواردی هستند که وقوع آن به حضور یا عدم حضور شما در منزل بستگی ندارد، اما نبودن شما در خانه می‌تواند باعث تشدید خسارات شود. برای کاهش خسارت بلایای طبیعی، بیمه بهترین راه حل است. در چنین مواردی می‌توان با استفاده از بیمه خسارات وارده بر منزل و اثاثیه آن را به حداقل رساند؛ بنابراین بیمه را جدی بگیرید.

یک چک لیست اختصاصی تدارک ببینید

لیستی از نکات ایمنی قبل از ترک منزل تهیه کنید که فقط مخصوص خانواده شما و شرایط خاص زندگی شماست. ممکن است شیروانی داشته باشید که بسته بودن در یا پنجره آن مهم باشد، یا حتی دغدغه‌ای به کوچکی آبیاری گل‌های گلخانه‌ ذهن شما را درگیر کرده باشد. هرچه که هست، روی چک لیست بنویسید تا قبل از خروج، نگران فراموش کردن آن‌ها نباشید.

اشیای قیمتی، جواهرات و پول نقد را پنهان کنید

این نکته تکراری، یکی از نکات ایمنی قبل از ترک منزل است که هیچوقت بی اهمیت تلقی نمی‌شود. اگر جعبه جواهراتی دارید که جنبه تزیینی داشته و باید در معرض دید قرار بگیرد، بهتر است خالی از جواهرات باشد. پول نقد، مدارک مهم و عتیقه‌جات را قبل از خروج از منزل، جایی قرار دهید که در صورت سرقت، دسترسی راحت به آن‌ها وجود نداشته باشد.

شکستن قفل‌ها، بررسی کشوها و گشتن کمدها اولین گزینه‌های مشترک همه دزدان است، پس بهتر است اشیای قیمتی در جایی دور از انتظار جاسازی شوند.

آب، برق و گاز می‌توانند فاجعه آفرین باشند

هرچند قطع جریان برق منزل نه ضروری و نه شدنی است، اما از قطع جریان آب و گاز غافل نشوید که یکی از بزرگترین تهدیدات منزل شماست. اگر لوله آبی ترکیدگی داشته باشد یا به هر شکلی، نشتی آب گریبان‌گیر منزل شما شود، بسیاری از لوازم منزل شما اعم از لوازم چوبی و الکتریکی دار فانی را وداع خواهند گفت؛ یا در مقابل، باز ماندن گاز و روشن ماندن بخاری امکان آتش‌سوزی را تا حد زیادی افزایش می‌دهند، پس بهتر است فلکه کلی گاز را ببندید.

همچنین از خاموش بودن لوازم برقی غیرضروری نظیر اتو، کولر، هیتر برقی، فر برقی و… نیز اطمینان حاصل کنید.

روی قفل‌های غیر استاندارد حساب باز نکنید

سال‌هاست که مهم‌ترین عامل نفوذ دزدها به منازل، پایین بودن سطح کیفی قفل‌هاست. علاوه بر قفل درب‌ها، قفل پنجره‌ها نیز حائز اهمیت هستند. اگر به تازگی به منزل جدید نقل مکان کرده‌اید، یکی از مهمترین نکات ایمنی قبل از ترک منزل، تعویض قفل‌هاست. اگر حس می‌کنید قفل‌های درب و پنجره‌ فرسوده شده و کارایی قبل را ندارند، در تعویض آن‌ها تعلل نکنید تا پس از بازگشت به خانه، با اتفاقات غیرمنتظره مواجه نشوید.

تلفن منزل، طعمه سارقان حرفه‌ای

شاید توجه به تلفن منزل، آخرین چیزی باشد که به عنوان یکی از نکات ایمنی قبل از خروج منزل به ذهن شما خطور کند؛ اما همین فاکتور به ظاهر ساده، برای سارقان حرفه‌ای یک تله خوب برای شکار خانه‌های خالی از سکنه است؛ می‌پرسید چگونه؟ ساده است. تلفن یک خانه خالی آنقدر زنگ می‌خورد تا خود به خود قطع شود و این یعنی منزل خالی است. احتمالا اولین راه حلی که برای مقابله با این چالش به ذهنتان می‌رسد، کشیدن تلفن از پریز یا خاموش کردن آن است، اما سخت در اشتباهید؛ چون عدم پاسخگویی شما به تماس تلفنی او، مهر تاییدی برای پیاده‌سازی نقشه سرقت است. بهترین راه‌حل، دایورت تلفن منزل روی شماره همراه یکی از اعضای خانواده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *