نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

خرید و فروش ویلا در چمستان

وبلاگ

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ 1117 بازدید
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

خرید و فروش ویلا در چمستان

خرید و فروش ویلا در چمستان , چَمِسْتان، که به زبان مازندرانی (طبری) و در گویش بومی و محلی چَماسِّن یا چَمِسْتون نامیده می‌شود، یکی از شهرهای استان مازندران است. این شهر مرکز بخش چمستان از شهرستان نور می‌باشد. جاده‌ای به شکل نیم‌دایره (نعل) چمستان را به نور و آمل وصل می‌کند. این شهر دارای شهرداری، بخشداری، دادگستری، سایر ادارات و دوایر دولتی، امکانات گازکشی، کتابخانه، عمومی، سینما، و کانون فرهنگی‌تربیتی است.

با این که شمال در تابستان، شرجی و نفس گیر است، اما برخی مناطق آن، آب و هوایی خنک دارد که می تواند مقصد یک سفر تابستانی جذاب باشد. چمستان، مکانی نسبتا بکر و مرتفع است که منتظر شماست که از گرما به ستوه آمده اید. ممکن نیست که حتی در گرم ترین روز های سال، به چمستان بروید، اما احساس گرما کنید. خنکی و آرامش طبیعت این منطقه، می تواند خستگی را از شما دور کند و رنگ و بوی دیگری به روز های گرم تابستانی تان بدهد.

جاذبه‌های گردشگری

  1. کوه‌های مهم: میرخمند – واز- لاویج- طارم- رودبارک -گزناسرا و…
  2. محصولات مهم بخش کشاورزی: برنج- گندم- جو-سیب زمینی
  3. محصولات دامپروری و پرورش دام وطیور- عسل و تخم مرغ و …
  4. پارک‌های جنگلی کشپل: این پارک جنگلی در ابتدای ورودی چمستان در قسمت غرب و در محور جاده لاویج قرار دارد، پارکی در حاشیهٔ زیبای لاویج رود، با چشمه‌های پرآب و زلال، امکانات نسبی اقامتی و محل بازی کودکان که این پارک را به تفریگاه مردم منطقه و مسافران غیر بومی تبدیل نموده‌است.
  5. آب‌گرم معدنی لاویج: روستای ییلاقی لاویج در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان در میان دره‌های جنگلی و زیبای البرز قرار دارد. 
  6. طوایف مهم: ناییجی _گل – بلده‌ای – لونج- کُپُج- لاویجی- دشتی- لورائی-سالده ای

دریاچه الیمالات

از پر آوازه ترین جاهای دیدنی چمستان، سد و دریاچه الیمالات است. پس از عبور از جاده ای سرسبز، به دریاچه ‌ای می ‌رسیم که اطراف آن، مملو از درختان سرو برافراشته است. در این دریاچه، امکان قایق‌ سواری و ماهگیری هم فراهم است.

دریاچه سد الیمالات در فاصله ۹ کیلومتری نور و در جاده نور به چمستان قرار گرفته است و فاصله آن از جاده اصلی حدود ۳ کیلومتر است. دریاچه الیمالات، از جنوب دو راهی روستای کارگرکلا قابل دسترسی است.

آبگرم لاویج

از شهر نور، پس از طی مسافت ۵ کیلومتر در مسیر چمستان، جاده ای فرعی در سمت چپ قرار دارد که به سمت آبگرم لاویج می رود. این روستا، در میان دره‌ ها و دامنه های جنگلی رشته کوه البرز قرار دارد. چشمه این آب‌ معدنی، در شرق این روستا از دل زمین می جوشد.

آب گرم لاویج، مملو از گوگرد و املاح معدنی ا‌ست و دارای تاثیر درمانی است. آب گرم لاویج، دارای خواص درمانی برای درد مفاصل، استخوان ها و بیماری های پوستی است که گردشگران را در تمام فصول سال به سمت خود می کشاند و امکانات اقامتی مناسبی هم جهت اقامت در نظر گرفته شده است. سوغاتی لاویج، عسل مرغوب آن است و از دیگر جاهای دیدنی چمستان در مسیر آبگرم، پارک کشپل است که می توانید در آن جا اتراق کنید.

خرید و فروش ویلا در چمستان

پارک کشپل

در مسیر جاده چمستان به آب گرم لاویج، پارک جنگلی کشپل، همان استراحتگاه ایده آلی است که می توانید اوقات خوشی در آن جا داشته باشید. در قسمت ورودی و در منطقه غربی آن، در محور جاده لاویج، این پارک جنگلی قرار دارد. پارک کپشل دارای ده چشمه جوشان و درخت ‌های توسکا، افرا، انجیلی و ممرز است که از اصلی ‌ترین گونه‌ های گیاهی این منطقه به حساب می آیند. این پارک را برای سفر تابستانی به چمستان از دست ندهید.

روستای میرخمند

روستای میرخمند، منطقه ای ییلاقی در اطراف چمستان است که تابستان ‌هایی خنک دارد و مناسب سفر تابستان است. این منطقه از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده است و از یک طرف هم به دره منتهی می شود. در این قسمت می توانید چشمه ‌های فصلی زیادی زیادی را ببینید که آبی خنک دارند.

فیل سنگی

در قسمت مرکزی روستای لاویج، به قطعه سنگ بزرگی بر می خورید که در اثر فرسایش و متغییر های جوی، به شکل یک فیل نشسته بر زمین به نظر می رسد.

مقبره آقا شاه بالو زاهد

مقبره آقا شاه بالو زاهد در ۳ کیلومتری شرق چمستان قرار دارد. آقا شاه بالو، از عرفای شهیر اواخر قرن ۷ ه.ق. و مرشد شیخ حسن جوری، از بزرگان نهضت سربداران در دوره مغولان بوده است. این مقبره آجری دارای گنبدی مخروطی و کاشی کاری های زیبا است که از آثار مهم تاریخی مازندزان به است.

سوغات چمستان

چمستان دارای محصولات متنوع کشاورزی و دامی است که می تواند سوغات آن نیز محسوب شود.

محصولات کشاورزی چمستان: برنج، گندم، سیب زمینی
محصولات دامی چمستان: عسل، تخم مرغ

ترشیجات و کلوچه و ……

اگر قصد سفر به چمستان را دارید، لباس گرم همراه داشته باشید. قطعا انتخاب چمستان برای سفر تابستان، انتخاب خوبی خواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *