نیازمندی خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

توصیه های برتر مد (قسمت اول)

توصیه های برتر مد (قسمت اول) .گر چه به نظر می‌رسد این روزها «مد و فشن» (Fashion) از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند، اما دنیای مد و لباس قاعده‌هایی دارد که طراحان لباس و استایلیست‌ها از گذشته رعایت می‌کرده‌اند. قواعدی که در طول تاریخ مد

و پوشاک جمع‌آوری شده است به شما کمک می‌کند که راحت‌تر لباس انتخاب کنید و بهترین استایل را داشته باشید. در این مطلب از مجله‌ی اینترنتی دیجی‌استایل، ۴۰ نکته و ترفند برتر مد و فشن را به نقل از مجله‌ی InStyle به

شما آموزش می‌دهیم.دانستن نکات بیشتر مد و فشن به شما کمک می‌کند که یک استایل متفاوت و حرفه‌ای داشته باشید و درست مانند استایلیست‌های معروف لباس بپوشید.

لباس‌های بدن‌نما را با استراتژی بپوشید

توصیه های برتر مد (قسمت اول) .بخشی از جذابیت و گیرایی استایل شما به این بستگی دارد که بدانید چقدر از بدنتان در یک لباس باید پوشیده باشد

و چقدر از آن می‌تواند دیده شود.

«جن راد» (Jen Rade)، استایلیست آنجلینا جولی، پیشنهاد می‌کند «تنها یک بخش از بدنتان را برای دیده شدن انتخاب کنید». بنابراین، اگر یک لباس مجلسی دکلته انتخاب می‌کنید، دامن شما نباید بیش از اندازه کوتاه باشد، یا اگر لباستان کوتاه یا دارای چاک بلند است، بهتر است شانه‌ها پوشیده باشند.

شومیز سفید را فراموش نکنید

اگر قرار باشد داخل کمد لباس‌هایتان یک لباس همیشه کاربردی داشته باشید، حتما یک شومیز سفید ساده انتخاب اول است. شومیزهای سفید همان‌هایی هستند که می‌توانید به وفور در استایل مرلین مونرو پیدا کنید.

یک شومیز سفید و ساده‌ی زنانه به راحتی به یک شلوار جین ظاهری درخشان می‌دهد و باعث می‌شود

یک دامن ساده، کلاسیک و خاص به نظر برسد.

قد شلوار را با قد پاشنه‌ی کفش تنظیم کنید

«کیت یانگ» (Kate Young)، یکی از معروف‌ترین استایلیست‌های هالیوود، معتقد است

«بزرگ‌ترین اشتباه خانم‌ها این است که قد شلوارشان را متناسب با قد پاشنه‌ی کفش انتخاب نمی‌کنند».

در واقع یک شلوار باید یا مناسب کفش‎های تخت زنانه باشد یا کفش‌های پاشنه بلند.

متناسب با فرم بدن لباس بپوشید

«شوشانا گراس» (Shoshanna Gruss) که یکی از طراحان بنام مد و لباس است، اعتقاد دارد «وقتی فرم و مدل

لباس متناسب با اندام خودتان را پیدا کردید، باید همیشه از همان مدل خاص پیروی کنید».

برای مثال اگر ریزنفش هستید شاید بهتر باشد پیراهن‌های ماکسی خیلی بلند نپوشید و یک پیراهن کمربنددار با قد

تا بالای زانو را جایگزین آن کنید. یا اگر بالاتنه‌ی درشتی دارید بهتر است بلوز با راه‌راه‌های افقی را فراموش کنید و به جای آن طرح‌های ساده یا لباس‌های بدون طرح بپوشید.

لباس‌های محبوبتان را لیست کنید

اگر همیشه موقع خرید لباس گیج می‌شوید و نمی‌دانید دقیقا چه مدل‌هایی را باید انتخاب کنید، بهتر است یک لیست

از ۱۰ لباس محبوب کمدتان تهیه کنید.

این کار کمک می‌کند به راحتی تشخیص دهید کدام مدل لباس با آنچه که از قبل دارید همخوانی خوبی دارد و همچنین به شما یادآوری می‌کند که کدام مدل‌ها را هیچ گاه نمی‌پوشید.

با آمادگی کامل لباس پرو کنید

اگر قرار است یک لباس خیلی مهم مثل یک لباس مجلسی خاص بخرید، فراموش نکنید که پیش از پرو کردن حتما

گن داشته باشید. پوشیدن گن، لباس زیر و سوتین مناسب باعث می‌شود لباس فرم واقعی خودش را روی تن شما نشان بدهد.

حتی جزییات را هم رعایت کنید؛ پوشیدن کفش پاشنه بلند، زدن رژ لب و مرتب کردن موها کمک می‌کند تصور بهتری از نتیجه‌ی نهایی به دست بیاورید.

اگر شک دارید، جین را یک سایز کوچک‌تر انتخاب کنید

موقع خرید شلوار جین زنانه، هرگاه شک و تردید داشتید سراغ یک سایز کوچک‌تر بروید. شلوارهای جین معمولا کش می‌آیند به مرور زمان کمی گشاد می‌شوند؛ بنابراین انتخاب یک سایز کوچک‌تر، مطمئن‌تر خواهد بود. علاوه بر این، هیچ چیز بیشتر از جینی که شل و وارفته به نظر برسد استایل شما را خراب نمی‌کند.

کمد لباستان را خلوت کنید

لباس‌ها هم به کمی جا برای نفس کشیدن نیاز دارند! باید بتوانید به سادگی تمام لباس‌هایتان را ببینید و از بین آن‌ها انتخاب کنید، بدون این که مجبور باشید برای پیدا کردن یک لباس یا کفش خاص کل کمدتان را زیر و رو کنید.

پس کمد لباس‌هایتان را مرتب کنید و هر لباسی را که بیش از یک سال نپوشیده‌اید، به دیگران ببخشید.

همیشه نمای پشتی را هم چک کنید

همیشه پیش از ترک خانه اطمینان حاصل کنید که آنچه در آیینه می‌بینید هم رضایت‌بخش است. تمام زوایا مهم هستند. به حرف ما اعتماد داشته باشید.

از گردنبندها لایه لایه استفاده کنید

رویکرد هر چه بیشتر بهتر «کوکو شانل» (COCO Chanel)، که از طراحان معروف دنیای مد و لباس است، هنوز هم در دنیای فشن کاربرد دارد. استفاده کردن هم‌زمان از چند گردنبند می‌تواند نمادی از خلاقیت شما در یک استایل باشد. می‌توانید چند گردنبند از یک جنس انتخاب کنید یا از آن بهتر به دنبال ایجاد کنتراست باشید.

آستر لباس را بررسی کنید

کیفیت آستر و دوخت تمیز آن امضای یک طراح و از بهترین نشانه‌های کیفیت یک لباس است. پس همیشه تنها به ظاهر بیرونی بسنده نکنید و نگاهی دقیق به دوخت و جنس آستر لباس هم بیندازید تا بتوانید ارزش واقعی یک لباس را تعیین کنید.

ذهنتان را بازکنید

اگر در اتاق پرو از لباسی خوشتان نیامد به این هم فکر کنید که شاید فقط با چیزی که به آن عادت کرده‌اید متفاوت است. شاید نظرتان عوض شد!

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *