نیازمندی خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

بازاریابی دیجیتال چیست و معرفی چند ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ

تعریف بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست و معرفی چند ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ :بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی یا مدیریت تبلیغات به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و افزایش چشمگیر زمان استفاده از فضای مجازی در میان مردم جهان، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار گرفته است. استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه‌ای از همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ در کنار دانش نیاز به تجربه هم دارد، این دانش هر لحظه در حال تغییر و تحول است. به همین دلیل باید تلاش کرد تا دانسته های خود را به روز کنیم. به کمک دیجیتال مارکتینگ و تنها با چند کلیک می‌توان به بازار هدف و مشتریان بالقوه دست پیدا کرد از این رودر این مقاله میخوانیم :بازاریابی دیجیتال چیست و معرفی چند ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ

چه تفاوتی بین بازاریابی دیجیتال و تبلیغات دیجیتال وجود دارد؟

این دو اصطلاح، قطعاً با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت این دو حوزه، شبیه همان تفاوت تبلیغات و بازاریابی است. وقتی از بازاریابی دیجیتال حرف می‌زنیم، منظورمان شناخت بازار با استفاده از ابزارهای دیجیتال، حل مشکلات و نیازهای بازار از طریق طراحی و عرضه‌ی محصول است. در حالی که وقتی از تبلیغات دیجیتال حرف می‌زنیم، فرض بر این است که محصول مشخصی داریم و صرفاً می‌خواهیم با استفاده از ابزارهای دیجیتالی، پیام خود را به مخاطب برسانیم. در ادامه سه ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ بیان شده است:

بازاریابی دیجیتال به کمک بهینه سازی برای موتورهای جستجو

این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین، ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت، موتورهای جستجو هستند. اگر سایت شما هنگام جستجوی کلمه‌ای خاص در صفحه‌ی اول گوگل نمایش داده می‌شود،

به خاطر یک سری تکنیک است که به آن‌ها سئو گفته می‌شود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه کمتری خواهد داشت. بنابراین رعایت نکات سئو سایت یکی از کارآمدترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می‌رود.

بازاریابی دیجیتال از طریق بازاریابی محتوا (Content Marketing)

خلق و ارتقای محتواهای ارزشمند با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، جذب مشتریان فعلی و بالقوه

را بازاریابی محتوا گویند. بازاریابی محتوا ، بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال و توسعه کسب و کار

است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز داشته و هدف آن، جذب مخاطب

جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. بازاریابی محتوا به نام تجاری شما کمک خواهد کرد که با مخاطبان خود در همه مراحل چرخه خرید

ارتباط برقرار کنید و آن ها را جذب کنید.

لازم است سبک زندگی مخاطبان و ویژگی ها و لحن برند خود را مشخص کنید و با توجه به این موارد

اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید، کارآمدی این رویکرد برای کسب و کارهای بیشماری ثابت شده است.

از جمله کانال های ارتباطی مورد استفاده در این بخش می توان به پست های وبلاگ ها، کتاب های

الکترونیک، اینفوگرافیک ها و بروشورهای آنلاین اشاره کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی شبکه ها اجتماعی یکی از مهمترین ابزارهای اصلی دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شوند.

به اشتراک‌گذاری محتوای شما در در کانال‌های شبکه های اجتماعی یک فرصت سریع، قابل تنظیم و

رایگان برای ارتباط با مخاطبان موردنظر شماست. امروزه کاربران شبکه‌های اجتماعی به میزان قابل توجه‌ای افزایش یافته‌اند. استفاده صحیح از این شبکه‌ها بستری را برای صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند تا بدون

صرف هزینه‌های اضافی اقدام به جذب مشتری نمایند. یکی از شبکه‌های اجتماعی که در این مسیر بسیار کارآمد است، اینستاگرام می‌باشد. ساخت یک صفحه در اینستاگرام و فعالیت در آن گزینه‌ای مناسب برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به شمار می‌رود. از طریق شبکه های اجتماعی می‌توانید راحت‌تر با مخاطبانتان در ارتباط باشید و از نظران آن‌ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *