نیازمندی خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی خرید و فروش آگهی 11

خانه محل آرامش و سکنای تمام اعضای یک خانواده است، پس باید در انتخاب و خرید خانه دقت فراوانی

به خرج داد. بعضی از مردم در بازدید اولیه خانه تنها به بررسی منظره پنجره‌ها، فضای خانه و محله اتکا می‌کنند، اما سوالات مهم پیش از خرید خانه وجوددارند که دانستن پاسخ آن‌ها به شما در خرید خانه کمک شایانی می‌کند.

در فرآیند خرید خانه موضوع مهم برای طرفین، قیمت خانه است. به‌ طوری‌ که خریدار همیشه سعی می‌کند

تا مبلغ کمتری را برای خرید خانه پرداخت کند و هدف فروشنده دقیقا برعکس است.  پاسخ سوالات مهم پیش از خرید خانه  ممکن ‌است بر قیمت خانه تاثیر فراوانی داشته باشد و مبلغ نهایی معامله به کلی تغییر دهد. در این

مقاله قصد داریم سؤالات مهمی را مطرح کنیم تا شما با بررسی پاسخ آن‌ها، بهترین انتخاب را در خرید خانه

داشته باشید.

۱. علت فروش خانه چیست؟

دلیل فروش خانه یکی از سؤالات شک‌برانگیز است که با پرسش آن پاسخ‌های جالبی به ‌دست می‌آورید. اگر صاحب‌خانه در پاسخ دچار تعلل شد و علت فروش را درست توضیح نداد، باید در خرید خانه شک کنید. همچنین اگر پاسخ او شامل جملاتی از قبیل منطقه ناامن، آزار همسایه‌ها یا شرایط نامناسب محله باشد بهتر است که این خانه را کنار بگذارید، البته نکته مثبت اینجاست که علت فروش خانه از سؤالاتی است که ممکن است قیمت فروش را پایین ‌بیاورد!

۲. همسایه چگونه هستند؟

وضعیت همسایه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در خرید خانه باید مورد بررسی قرار بگیرد. گرچه شما با همسایه خود زندگی نمی‌کنید، اما آرامش و یا تنش خانواده آن‌ها بر شما نیز تأثیر می‌گذارد. شما باید قبل از خرید خانه ببینید که آیا همسایه‌های شما با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنایی دارند؟ فرزند کوچک دارند؟ سروصدا و یا رفت‌وآمد آن‌ها زیاد است؟ مجرد هستند یا متاهل و خیلی مسائل دیگر که حق شماست درمورد همسایه‌های خود بدانید.

۳. این خانه چه مشکلاتی دارد؟

اگر شما مشکلات خانه را بدانید احتمالا در تخفیف گرفتن راحت‌تر خواهید بود. بهتر است  قبل از خرید خانه این سؤال را از مشاور املاک بپرسید، البته او به‌ راحتی تمام مشکلات خانه را مطرح نخواهد‌کرد، اما شما باید از میان حرف‌های او نکات ریز و مشکلات را پیدا کنید.

۴. آخرین تاریخ بازسازی خانه چه موقع بوده است؟

این حق شماست که در هنگام خرید خانه از آخرین تعمیرات و بازسازی اطلاع پیدا‌ کنید. برای مثال اگر ایزوگام خانه متعلق به سال‌ها پیش باشد و یا دیوارها مشکل داشته باشند شما باید به‌محض ورود به خانه به بازسازی خانه بپردازید و خود را در مخارج دیگر درگیر کنید، پس اگر تاریخ بازسازی خانه متعلق به مدت‌ها پیش باشد، بهتر است که از خرید این خانه منصرف شوید و یا اگر مایل هستید که حتما همین خانه را خریداری‌ کنید با دریافت پاسخ این سؤال ممکن است تخفیف خوبی از فروشنده بگیرید.

۵. موقعیت مکانی خانه چگونه است؟

یکی دیگر از سؤالات مهم که قبل از خرید خانه باید از مشاور املاک پرسیده شود بررسی موقعیت جغرافیایی خانه است. اگر تردد شما در شهر با وسایل حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد، پس حتما باید نزدیکی به ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، بی آر تی و… را بررسی کنید. اهمیت این سؤال تنها به همین نکته ختم نمی‌شود، بلکه نزدیکی به مراکز خرید، مدارس، فروشگاه‌ها، امکانات تفریحی نیز جزو موارد مهم قابل بررسی هستند.

۶. تغییرات قیمت فروش چگونه بوده است؟

شما باید از مشاور املاک در مورد تغییرات قیمت خانه از زمانی که برای فروش گذاشته شد تا امروز تحقیق‌کنید. گاهی فروشنده به دلیل نیاز شدید مالی قیمت خرید خانه را پایین می‌آورد، اما گاهی هم این کاهش قیمت به دلیل ضعف خانه است که در هر حال شما باید در جریان این دلایل باشید.

۷. مدت‌زمانی که خانه برای فروش گذاشته‌شده است

کسب اطلاعات در این زمینه باعث می‌شود که شما با آگاهی کامل دست به خرید بزنید؛ به این صورت که اگر استقبال از این خانه کم بوده است، پس شما هم باید در انتخابتان دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است هوشمندانه عمل کنید، شاید مشکلی وجود داشته باشد!

۸. هزینه جانبی چقدر هستند؟

امروزه هزینه‌های جانبی خانه از مسائل حائز اهمیت هستند، پس حتما باید در هنگام خرید خانه موردبررسی قرار بگیرند و مطابق بودجه خانواده شما تنظیم شوند.

۹. وضعیت پارکینگ ماشین

یکی از مواردی که بعضی از مردم فراموش‌می‌کنند درمورد آن سؤالی بپرسند، وضعیت پارکینگ است. اگر ماشین شخصی دارید بهتر است هنگام خرید خانه در این ‌باره سؤال بپرسید، چون نبود پارکینگ می‌تواند دردسرها و همچنین خطرات بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد.

۱۰. وضعیت عمومی ساختمان

وضعیت عمومی ساختمان شامل عرض ورودی ساختمان، عرض راه‌پله، تعداد واحدها در هر طبقه وضعیت ایمنی و… می‌شود؛ نکته‌ای که در بیشتر مواقع تحقیق در مورد آن‌ فراموش‌می‌شود. اگر وسایلی دارید که عرض زیادی دارند، بهتر است برای انتقال آن‌ها به منزل جدید عرضشان را با عرض ورودی‌های ساختمان مطابقت دهید. در چنین مواردی عرض ساختمان باید حداقل ۱۰۰ سانتی‌متر باشد. البته تنها به‌اندازه عرض درها بسنده نکنید و ارتفاع تا سقف را نیز جویا شوید، زیرا بعضی از خانه‌ها سقف‌های کوتاهی دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *