نیازمندی معرفی کسب و کار، خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی معرفی کسب و کار، خرید و فروش آگهی 11

با توجه به افزایش آمار مربوط به سرقت منازل، غیرممکن است شما هم دغدغه 

راه‌های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان  را نداشته باشید.
سرقت از منزل شما، گاها خسارات مالی چشمگیری بر جای گذاشته و حتی اثرات مخرب روحی آن نیز

تا مدت‌ها ساکنین خانه را آزار خواهد داد. با این توضیحات، قطعا ترجیح می‌دهید که اصل «پیشگیری

بهتر از درمان» به کار بگیرید و ایمن سازی خانه در مقابل سارقان را قدم به قدم پیاده کنید.

اگر به دنبال راه‌های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان هستید، با این مقاله ازآگهی11 همراه ما باشید.

ایمن سازی درب و پنجره به عنوان اولین مسیر نفوذی سارقان

یک اصل مهم برای راه‌های افزایش امنیت خانه در مقابل سارقان، افزایش سطح حفاظت درب‌ها و پنجره‌های

خانه است. آمارها گویای این حقیقتند که تعداد کثیری از سرقت منازل، از ضعف ایمنی درب‌ها و پنجره‌ها نشات گرفته‌اند. درب و پنجره هر خانه، اولین و ساده‌ترین مسیر برای نفوذ سارقان به داخل منازل به حساب می‌آیند،

پس بهتر است قبل از هر اقدام دیگر، برای افزایش ایمنی آن‌ها دست به کار شوید.
اگر درب خانه شما درب‌هایی چوبی یا آهنی به همراه قفل‌هایی ساده است، دراسرع وقت آن‌ها را با 

«درب‌های ضد سرقت» که قفل‌هایی نسبتا پیچیده دارند، تعویض کنید. اگر در یا پنجره منزل شما دارای بخش شیشه‌ای است، بهتر است قسمت شیشه‌ای را با شیشه‌های نشکن جایگزین کنید تا سارقان از شکستن آن‌ها ناتوان باشند.

بررسی مداوم لولای درب‌ها

گاهی سرقت از منزل شما، به خاطر یک سهل انگاری ساده رخ می‌دهد. درهای قدیمی که سیستم حفاظتی قدرتمندی ندارند، گاهی آنقدر ضعیف و بی اعتبار هستند که با یک بار هل دادن یا ضربه ساده، از جا کنده می‌شوند. چنین مشکلی، ریشه در ضعف لولاهای درب دارد. اغلب درب‌های قدیمی لولاهای بی اعتباری دارند و بی برو برگرد، تعویض آن‌ها یک ضرورت اجباری است.
اگر لولای درب منزل شما استحکام قابل قبولی دارد، ولی در عوض دارای یک ساختار ساده است، باز هم تعویض آن ضروری است، چرا که در مواردی دیده شده که سارقان با خیال آسوده لولای درها را باز کرده و به داخل منزل راه یافته‌اند.

استفاده از سیستم‌های هوشمند ضد سرقت

خوشبختانه این روزها که با شکوفایی تکنولوژی روبرو هستیم، راه حل بسیاری از معادلات پیچیده، بسیار ساده شده‌اند. انواع و اقسام سیستم‌های هوشمند در بازار وجود دارند تا امنیت حریم خصوصی منزل شما ضمانت کنند.
نصب سیستم هوشمند امنیتی، بهترین راه برای کاهش خطر سرقت از منزل شماست. ساز و کار سیستم‌های هوشمند به این صورت است که در صورت وقوع سرقت یا هرگونه مورد مشکوک، علاوه بر هشدار روی موبایل هوشمند مالک منزل، پای پلیس را نیز به قضیه باز می‌کند.

اهمیت ویژه به حفظ امنیت حیاط

اگر ساکن خانه‌های ویلایی و حیاط دار باشید، تامین امنیت حیاط و درب خروجی نیز اهمیت پیدا می‌کند. در صورتی که عازم سفر باشید و حیاط شما ملزومات امنیتی کافی نداشته باشد، سارقان ابتدا وارد حیاط شده و با آسودگی خاطر به دنبال راه نفوذ بعدی به داخل منزل شما می‌گردند.
بهتر است حیاط خانه روشنایی قابل قبولی داشته و چندین نقطه از آن، به دوربین‌های مدار بسته تجهیز شده باشند. استفاده از حفاظ‌های آهنی روی دیوارها نیز در افزایش امنیت خانه بی‌تاثیر نخواهد بود.

پنهان کردن اشیای قیمتی و با ارزش

بی‌شک هر خانه‌ای دارای لوازم با ارزش و وسوسه کننده برای سارقان است. از پول و طلا و جواهرات گرفته تا لوازم عتیقه و تجهیزات الکترونیکی گران قیمت، همگی می‌توانند طعمه سارقان شوند. در قدم اول، برای محافظت از اشیای قیمتی کوچک و اسناد مهم (پول نقد، طلا و جواهر، اسناد مالکیت خانه و مغازه و…) به فکر تهیه یک گاوصندوق معتبر و خوب باشید.
قبل از خرید، از امنیت گاوصندوق و محل مناسب برای نصب آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین این قاعده کلی را به یاد داشته باشید که هیچ وسیله قیمتی و با ارزشی نباید در دسترس و تیررس نگاه اغیار قرار داشته باشد.

درک اهمیت حریم خصوصی در کاهش سرقت منازل

بحث حریم خصوصی در رابطه با سرقت منازل، بحث گسترده‌ای است. این که اسرار داخل خانه خود را در اختیار هیچ غریبه‌ای قرار ندهید، از ورود افراد مشکوک و ناشناس به داخل منزل جلوگیری کنید، در انتخاب پرده دقت کنید، اشیای قیمتی را دور از چشم نگه دارید و خیلی نکات دیگر، جزو فاکتورهای حفظ حریم خصوصی به حساب می‌آیند.
اگر درک عمیقی از اهمیت حفظ حریم خصوصی نداشته باشید، ممکن است خرس خفته را بیدار کنید. در واقع برخی سارقان با دیدن اشیای گرانقیمت و با ارزش در منزل شما، وسوسه می‌شوند که برنامه سرقت از منزل شما را پی‌ریزی کنند.

اقدامات امنیتی قبل از سفر

آمار سرقت از منازل در ایام عید و تعطیلات پیک سال بسیار بالاست. در این دوران نرخ مسافرت بالاست و شرایط برای سارقان فراهم است که با خیال راحت اقدامات شوم خود را پیاده کنند. در ایام تعطیلات، علاوه بر این که ساختمان‌ها خلوت هستند، سارقان اطمینان دارند که صاحب خانه برای مدتی طولانی به منزل باز نخواهد گشت.
در کنار رعایت نکات امنیتی و حفاظت از خانه، قبل از سفر عدم حضور خود در منزل در شبکه‌های اجتماعی عمومی نکنید، چمدان‌ها و تجهیزات سفر را دور از چشم اغیار داخل ماشین بگذارید و به اقوام مورد اعتماد خود بسپارید که گاهی به خانه شما سرکشی کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *