نیازمندی معرفی کسب و کار، خرید و فروش آگهی 11
نیازمندی معرفی کسب و کار، خرید و فروش آگهی 11

یک گرافیست حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد

یک گرافیست حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد .امروزه لازمه‌‌ی فعالیت در حوزه‌های هنری، داشتن تجربه با نرم افزارهای کامپیوتری است. مهارت های ارتباطی قوی نیز جز لاینفک کار در این فضا است.بسیاری از مهارت‌‌های گرافیکی در ارتباطات و بازاریابی به کار گرفته می‌شوند. در اصطلاح فنی، طراحی گرافیکی به منزله ارتباط بصری است. موسسه‌ای آمریکایی، هنرهای گرافیکی را برای طراحان و علاقمندان به این رشته اینگونه توصیف می‌کند:

طراحی گرافیکی بهم پیوستگی قدرت خَلاقیت و فهم هفت عنصر فضا، متن، رنگ، خط، سایز و تبلورش در شکل و تصویر است.

یک گرافیست حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد .بسیاری از افراد تحصیلات آکادمیک تا درجات بالا را در این رشته می‌گذرانند اما نمی‌توانند در بازار کار موفق باشند زیرا در این رشته نمونه کارهای فرد در الویت خواهد بود، چرا که نمایانگر مهارت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه

گرافیست است و رزومه تحصیلی فرد در الویت بعدی قرار می‌گیرد. در این مقاله مهارت‌هایی که نیاز دارید تا بتوانید وارد بازار کار شوید و موفق عمل کنید را به شما خواهیم گفت.

چه مهارت‌هایی برای کار به عنوان یک گرافیست باید داشته باشید؟

مهارتهای ارتباطی قوی

مهارتهای ارتباطی که یک گرافیست باید داشته باشد را در زیر به صورت موردی آورده‌ایم:

طراحان گرافیکی باید خلاقیت بالایی داشته باشند. آنها باید ایده‌های خود را در زمینه‌هایی چون متن و عکس،

به صورت خلاقانه بیان کنند و راه‌حل‌هایی کارآمد را برای کارفرمایان شرح دهند.برای مثال، آنها باید بتوانند از طریق طراحی وبسایت و یا طراحی عکس، فروش محصولات را بیشتر کنند. موارد زیر به خلاقیت کار یک طراح گرافیک و منحصربفرد بودن پروژه او کمک می‌کند

تایـپـوگرافی (حروف نگاری)

گرافیستها باید با تایپوگرافی یا حروف نگاری که هنر چیدمان حروف و کلمات برای رسیدن به یک زبان تصویری

تاثیر گذار است، آشنا باشند. هنر نوشتن کلمات و متون بصورت کوتاه بطوریکه بار معنایی بالایی داشته باشد و مفهوم را به سادگی انتقال دهد، بسیار مهم است.

چگونه مهارت‌های خود را در زمینه طراحی گرافیکی هنگام مصاحبه و در رزومه به نمایش بگذارید؟

همانطور می‌دانید وقتی شما رزومه خود را برای شرکت و یا کارفرمایی می‌فرستید، برای آنکه توجه آنها را جلب کنید تنها چند دقیقه وقت دارید. مرحله بعد نوبت مصاحبه است که برای هر دو مرحله باید تمام تلاش خود را بکار گیرید.

مهارت‌هایتان را ضمیمه رزومه کاری خود کنید

هر چه مهارت‌های شما به معیار‌های کارفرما نزدیک باشد، شانس گرفتن پروژه برای شما بیشتر ‌می‌شود.

برای چنین کاری (طراحی گرافیک)، مهارت‌های نرم همچون خلاقیت و مهارت های فنی مانند تسلط به نرم‌افزار‌های طراحی گرافیکی، بسیار مهم است. اگر هم دانشجو هستید و یا به تازگی فارغ تحصیل شده‌اید،

نمونه کارهای خود را در طی تحصیل، کارآموزی و یا حتی در دوره کاری ارتقاء دهید.

گرافیست‌ها معمولاً رزومه کاری خود را از طریق استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی می‌سازند و مسلماً، استفاده از

فونت‌ها و گرافیک‌های زیبا در جهت به نمایش گذاشتن مهارت‌های خود، ایده خوبی می‌تواند باشد اما توجه داشته باشید که اطلاعات شما میباست دقیق و روشن بیان شود.

مهارت‌هایتان را با ذکر مثال در رزومه خود بیاورید

در رزومه خود میتوانید توانایی های خود را به همراه مثال در دوره‌ای که این توانایی‌ها را در کار  بدست آورده‌اید شرح دهید.  به خاطر داشته باشید، بسیاری از کارفرما‌ها از شما می‌خواهند در کنار رزومه‌ تحصیلی‌تان،

تعدادی از طراحی‌ها و نمونه کارهای خود را ارائه دهید.

مهارت کلامی هنگام مصاحبه

کارفرمایان معمولا در ارتباط با گرافیستها، خصوصاً  برای درک اهداف پروژه دچار مشکل میشوند. به همین خاطر، سعی کنید، مهارتهای کلامی خود را برای برقراری ارتباط بهتر با کارفرمایان ارتقا دهید.

کارفرما میزان توانایی شما را در برقراری ارتباط و حل مسائل در زمینه‌های مختلفی چون برنامه‌ریزی‌،

تحویل پروژه در زمان مقرر و هم‌چنین  ارتباطات بین فردی مورد ارزیابی قرار می‌دهد سپس شما را برای کار انتخاب می‌کند.

اگر کار خود را تازه شروع کرده‎‌اید یا برای استخدام و گرفتن پروژه‌های طراحی گرافیکی به مشکل خورده‌اید سعی کنید مهارتهایی که در بالا گفتیم را در خودتان پرورش دهید تا بتوانید جزو افراد موفق در این حوزه باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *